mohajerataknoon

mohajerataknoon

اینجا هر چیزی که درباره مهاجرت به خارج از کشور بخوای هست!
mohajerataknoon

mohajerataknoon

اینجا هر چیزی که درباره مهاجرت به خارج از کشور بخوای هست!

تحصیل در کانادا

    

تحصیل در کانادا

 

کانادا یکی از مطلوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است. تعداد دانشجویان خارجی کشور کانادا از سال 2009 تا امروز، که در سال 2020 به سر می بریم، 3 برابر شده است.

اگر نام دانشگاه های مک گیل، بریتیش کلمبیا، تورنتور و آلبرتا به گوشتان خورده باشد، یعنی شما به سطح علمی و جایگاه ممتاز تحصیل در کانادا آشنایی دارید. کانادا یکی از مطلوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است. تعداد دانشجویان خارجی کشور کانادا از سال 2009 تا امروز، که در سال 2020 به سر می بریم، 3 برابر شده است. در واقع این آمار از حدود 200.000 دانشجوی خارجی در سال 2009، به 600.000 دانشجو در سال 2020 رسیده است.

مشاهده نام ایران، در بین 10 کشوری که بیشترین تعداد دانشجویان خارجی کانادا را به خود اختصاص داده اند، حاکی از آن است دانشگاه های کانادا آمادگی پذیرش از متقاضیان ایرانی را دارند. بر اساس آمارهای سال 2020 بهترین دوره هایی که اقامت دائم این کشور را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند، به این ترتیب است:


مهندسی
فناوری اطلاعات
مدیریت کسب و کار
تکنسین داروسازی
مدیریت هتلداری

مهم ترین مولفه ها برای دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا، برخورداری از سن مناسب برای مقطع تحصیلی مورد نظر، و نداشتن وقفه تحصیلی است. مدرک زبان و تمکن مالی مناسب نیز از دیگر مواردی است که شانس متقاضیان را برای دریافت پذیرش تحصیلی افزایش می دهد.

کانادا جزء معدود کشورهایی است که دانش آموزان ایرانی می توانند بدون الزام به حضور والدین، مجوز ورود به مدارس این کشور را دریافت کنند. امکان تحصیل برای مقاطع بالاتر نیز برای دانشجویان ایرانی فراهم است. هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا با توجه به مقطع تحصیلی، از 13.000 تا 23.000USD (دلار آمریکا) است.

دانشگاه های کانادا استانداردهای فوق العاده بالایی دارند و دانش آموختگان دانشگاه های این کشور، شانس بسیار زیادی برای رسیدن بهکار در کانادا و سایر کشورها دارند. کار در کانادا و رسیدن به شغل مورد نظر در این کشور، برای افرادی که تحصیلات خود را در این کشور به اتمام رسانده باشند، راحت تر خواهد بود. در ضمن دانشجویان خارجی در کانادا در حین تحصیل خود می توانند وارد بازار کار شوند و کار حین تحصیل را تجربه کنند.

افرادی که یکی از مقاطع تحصیلی خود را در کانادا نگذارنده باشند، باید از روش های دیگری مانند دریافت دعوتنامه کاری یا اقدام برای ویزای اکسپرس انتری وارد این کشور شوند. متقاضیان ویزای اکسپرس انتری کانادا بر مبنای 4 مولفه سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان در دو مرحله، امتیازات لازم را به دست می آورند و با دریافت ویزای کاری، وارد این کشور می شوند. پرونده افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، در یکی از ۴ گروه نیروی تجربی فدرال، نیروی متخصص فدرال، نیروی تجربی کانادایی و برنامه های پذیرش ایالت های این کشور بررسی می شود.

یکی از موقعیت های بسیار عالی برای کشور کانادا، بهره مندی از اجازه کار به عنوان همراه است. در این زمینه، فرد همراه با هیچ گونه محدودیتی در رابطه با کار در کشور کانادا مواجه نخواهد شد. بیشتر کشورهای دنیا اصلا ویزای همراه به دانشجو نمی دهند و برخی از کشورهایی که ویزای همراه دارند به همراه اجازه کار نمی دهند.

گردشگری، تفریح و یا بازدید از دوستان و یا خانواده و مواردی از این دست، انگیزه اصلی افراد برای دریافت ویزای توریستی کانادا هستند. با این که خیلی واضح است، اما لازم می دانیم یادآور شویم که ویزاهای توریستی کانادا، امکان تبدیل به سایر اقامت ها را ندارند و افرادی که این ویزا را اخذ می کنند، امکان کار یا تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. ویزاهای توریستی کانادا در دو قالب ویزای توریستی کانادا یک بار ورود و چندبار ورود صادر می شوند. ایرانیان در حال حاضر امکان دریافت ویزای چندبار ورود 5 ساله را دارند.

اخذ  ویزای توریستی کانادا، 300USD (دلار آمریکا) هزینه دارد. کل این هزینه در زمان اقدام برای درخواست ویزای کانادا از متقاضی دریافت می ‌شود. توجه داشته باشید که ۱۸۵ دلار از این هزینه به سفارت کانادا پرداخت می ‌شود که ۱۰۰ دلار برای بررسی مدارک و ۸۵ دلار برای انگشت نگاری ویزای کانادا است.

کنسولگری کانادا در ایران غیرفعال است. از این رو متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای کانادا باید به یکی از مراکز درخواست ویزا در کشورهای همسایه مانند ترکیه مراجعه نمایند. برای ثبت درخواست و دریافت ویزای کانادا 2 راه وجود دارد که می توان از طریق یکی از آن دو اقدام نمود: روش آنلاین و حضوری.
در روش آنلاین، فرد متقاضی باید این مسیر را طی کند:


ایجاد نام کاربری
پر کردن فرم اپلیکیشن ویزا
آپلود مدارک لازم
واریز وجه به صورت آنلاین
دریافت کد پیگیری
مهلت 30 روزه برای مراجعه به یکی از کنسولگری های کانادا
انجام اعمال بیومتریک

 

منبع: آفتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد